Monthly Makers - magi

Mitt liv är lite uppdelat just nu, jag har hälften av alla mina ägodelar hos Fredrika, som jag ska bo hos i sommar. & hälften har jag här på internatet. Alla mina papper & album & pennor & textiler är i Fredrikas förråd. Så jag fick använda det jag hade här hemma för att skapa något. 
Jag har gjort en blomkrans av ståltråd & nagellack & sen målat en tavla med inslag av lite nagellack även där. Jag tycket att det blev lite magiskt. Men ser fram emot att få skapa något HPrelaterat snart! 

 
Tycker själv att mycket av magin ligger i att man kan göra såhär fina blommor av bara ståltråd & nagellack, trodde aldrig att det skulle fungera. Väldigt pilligt men kul! 
 
 
Såhär blev alltså mitt rätt så improvierade bidrag! 
Här kan ni läsa om vad monthly makers är, det är supermysigt & man får massor inspiration av många kreativa & duktiga människor! 
 
Sandra Lundin
2015-05-25 @ 08:46:04
URL: http://atilio.blogg.se/

Blommorna blev ju hur fina som helst! Ska lätt använda detta på en kommande workshop på en fritidsgård :)

Svar: Ah vad kul! Ja, det var lite pilligt men fint blev det faktiskt! Ska använda tunnare ståltråd nästa gång, det blev rätt trixigt faktiskt.
Matilda Höglund

Alicia
2015-05-25 @ 11:38:44
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Åh, vad kul att du gjort nagellacksblommor! Jag har också tänkt att det måste vara helt omöjligt att få till men kanske inte ändå! Så himla användbar grej när en gör miniatyrer och muminhus och magi och vårgrejer. Gillar att du använde glittrigt lack :)

Svar: Men eller hur? :) Tipset är att skaffa en riktigt tunn tråd, det blev rätt trixigt med min tjocka..!
Matilda Höglund

Emma
2015-05-25 @ 18:22:00
URL: http://engstromemma.devote.se

Tyckte resultatet blev riktigt häftigt, skulle inte kunna göra något sånt själv! :)

Ida - foto & häst
2015-05-25 @ 21:07:19
URL: http://prinsesc.blogg.se/

åh så vackert! :D

Borgmästaren

Fint! Jag har också provat detta men det var lite för pilligt och kladdigt för mig. Tycker du lyckades toppen!

Svar: Haha, det var pilligt & kladdigt för mig också, men jag stod ut! ;)
Matilda Höglund

Jess
2015-05-25 @ 21:38:26
URL: http://jesskarlsson.blogg.se/

Så fint det blev, supersnyggt! Har försökt göra likadant en gång men lyckades inte alls, men nu blir jag sugen på att prova igen :)

Svar: Ja, gör det! Inte så svårt som man kan tro. Använd en så tunn tråd som möjligt är mitt tips! :)
Matilda Höglund

lekfulltmedkatarina.blogspot.se
2015-05-26 @ 11:48:03

Med tanke på hur perfekta blommorna blev så tror jag att du använde dig av någon magisk formel. :-) Teckningen är också magisk. Eller kanske den symboliserar teater för dig? Fast detta med hur karaktäter skapas är magi för mig.

Svar: Oh vad fint! Tack så mycket, det kan faktiskt stämma. Tänkte nog inte fullt så långt som dig men det är ju sant. Teater är nog lite som magi för mig! :)
Matilda Höglund

Mikaela
2015-05-29 @ 11:29:06
URL: http://bympv.blogg.se/

Jag tycker också det är magiskt att man kan göra såna där blommor med nagellack! Har inte provat själv, men det känns så omöjligt att det ska fastna på ståltråden sådär. Uppenbarligen är det inte omöjligt då, men magiskt är det definitivt! Sjukt fint bidrag!

Svar: Tack så mycket Mikaela! Vad fin du är! :)
Matilda Höglund

Vajb
2015-06-02 @ 17:10:21
URL: http://vajb.blogg.se

Dom där ståltrådsblommorna blev ju hur läckra som helst!

Svar: nejmen tack så mycket! :)
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0