* håruppsättning 2 *

Nu är det måndag igen & här kommer en ny håruppsättning. 
En väldigt enkel & fin frisyr, det passar även för dem som har ganska mycket kortare hår än mig. 
 
 
 
 
Ett spetshårband kan man enkelt göra själv.
Här har ni en liten DIYguide på hur jag har gjort mina!  
 
1. Borsta igenom ditt hår.
2. Gör en mittbena. 
3. Sätt dit ditt spetsband på huvudet, över allt hår. 
4. Ta en slinga från luggen & vira slingan runt hårbandet. 
5. Fortsätt med andra sidan. 
Om ni inte vill sätta upp hela håret så kan det passa bra att ta slingor att vira runt tills
ni tagit håret som är bakom öronen. Så att det ser ut som bilden nedan. 
Bakifrån kommer det alltså att se ut som bilden nedanför. 
6. Ta tag i det utsläppta håret & dra fram det så att hårbandet inte syns. 
Om ni nu vill sätta upp hela håret så hoppar ni bara över steg 6. 
 7. Fortsätt precis som ni gjort innan så att hela håret blir uppvirat runt spetsen.
8. Fäst med hårnålar.
9. Dra ut lite lösa slingor för att få till en lite "slarvigare" stil. 
KLART! 
 

Så vad tycker ni? Är det tillräckligt tydligt? 
Om ni önskar vägledning på någon speciell frisyr så hör gärna av er! 
Eller om ni undrar över något annat så är det bara att lämna en kommentar. 
KRAM&HEJ
MATILDA ROSQVIST
2015-06-22 @ 16:37:31
URL: http://matildays.se

superfint :D

Vajb
2015-06-23 @ 00:21:58
URL: http://vajb.blogg.se

Så fint! Det där ska jag testa! :) Jag tyckte det var en jättebra beskrivning




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0