* sypeppen *

Vet ni vad? Jag är med i Fredrikas sypepp, den är så bra! Man får massor inspiration till att sy & allas bidrag är alltid så fina. Jag tycker att ni ska gå in på hennes blogg & vara med i sypeppen! 
Den här månaden så var det dags att ta tag i ufon, projekt som man börjat på men aldrig avslutat. Så nu har jag sytt om en del plagg men har faktiskt en del plagg kvar, jag ska verkligen försöka göra något åt det så snart som möjligt. 
 
Här är mina bidrag: 
 
Kjolen var från början en klänning som jag köpte på secondhand men det blev lite för mycket för min stil så jag gjorde om den till en kjol. Superfint mönster tycker jag. Lite som en folkdräkt typ. 
Ett par långa byxor som fick bli shorts istället, eftersom jag aldrig använder byxor. 
Ett till par byxor som fick kortas av till shorts. 
Här har vi ett linne som jag köpte för länge sen, den fick bli avkortad & insydd. 
Ännu ett linne som blivit avkortat, passar ju alltid så bra till mina kjolar. 
& sist men inte minst, en klänning som jag kortat av. Dock gör ljuset inte färgen rättvis. 
Det känns så bra att få till lite "nya" kläder till garderoben
utan att faktiskt göra sig av med pengar. Tjohej!
Malin / Inte vego, men
2015-03-29 @ 21:41:57
URL: http://intevegomen.blogg.se

Måste lära mej att sy! Vilka himla fina grejer. Vet inte hur klänningen såg ut, men den där kjolen blev skitfin!

Svar: Det är faktiskt inte alls så svårt som det verkar. Kjolar är det enklaste, speciellt om man bara har vanligt resårband i midjan! :) Tack så mycket!
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0