* 60 frågor & svar om världsliga ting *

 
 
Här får ni veta lite mer om mig. Blir imponerad om någon orkar läsa alla svar. 

1. Hur gammal är du? 21 år
2. Hur gammal känner du dig? Det beror mycket på umgänget, ibland känner jag mig som 14 & i nästa stund som 70. Men mest som 70 tror jag. Beror nog på stilen & tedrickandet.
3. Vad har du gjort i dag? Läst ut en bok, gått på secondhand & fikat!
4. Vilken film såg du senast? Women in black 2, igår på bio.
5. Vem ringde du senast? Min käre storebror
6. Är du beroende av någonting? Sällskap, godis & inspiration.
7. Är du rädd för blod? Ja.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag ligger i min säng. På väggarna hänger mina egenmålade tavlor & en superstor Harry Potter plansch.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Göran
P
ersson, Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Lite.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Hm.. vitt tror jag. & kanske marinblått.
12. När vaknade du i dag? Kl. 9.30, ställde alarm eftersom jag skulle iväg på secondhand.
13. Vilken är din favorithögtid? Julafton.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? The Wizarding World of Harry Potter, alla gånger! & typ besöka gamla övergivna herrgårdar & ta kort.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Till Hönö, någon kanske kan visa en bättre sida av ön än vad jag upplevde i somras?
16. Hur vill du tillbringa din pension? Resa runt, skriva en bok & lära mig spela saxofon.
17. Vad lyssnar du på just nu? Ljudboken Projekt Rosie, tipstips!
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Vitlök, vaniljyogurt, hemmagjord musli, kokosolja & te
20. Vem är din favoritkändis? JK Rowling tror jag, hon har skrivit fantastiska böcker, skänker & hjälper till mycket med välgörenhet & svarar alltid på sina fans brev <3
21. Vad är du på för humör just nu? Myshumör, mmmh!
22. Vilka världsdelar har du varit i? Bara Europa tyvärr.
23. Snarkar du? Nej.
24. Vilka yrken har du provat på? Polkagrisbagare, inom äldrevården, bibliotekarie & som pirat på en sommarteater.
25. Hur går du helst klädd? Kjol, blus & knästrumpor.
26. Vilket stjärntecken är du född i? I vattumannens.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Surt & lakrits, mums!
28. Vad sa du senast? pusspusspuss
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild, dans, ensemble & kör
30. Vad har du på dig just nu? En lila blus med spets, & en blå kjol med vita prickar.
31. Vilken är din favoritaffär? Tgr & Secondhand
32. Vad har du för storlek i kläder? Alla möjliga, de flesta kläder jag köper är för stora (secondhand) så jag syr in eller har oversize.
33. Vad har du i dina fickor? Har aldrig fickor i mina kläder.
34. Vad köpte du senast? En kasse med kläder på secondhand & fina gamla böcker.
35. Hur många gånger har du flyttat? 6 gånger.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Kamera,
v
atten och en tjock bok.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska.
38. Senaste filmen du såg på bio? Woman in black, så läskig!
39. Har du blivit sydd någon gång? I fingret, med symaskinen när jag var 15 år.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, därför man bor på landet ju!
41. Vad åt du till frukost? Yoghurt med hemmagjord musli, provivadryck & en halv grapefruit.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag hade precis flyttat till lilla Adelöv med min familj, avgudade Grynet & Harry Potter.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min syster som klämde ut en liten unge så att jag fick bli moster till en liten plutt!
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet
46. Vad var det sista du åt? Paprika såklart.
47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Har 1000 alarm på min mobil, allt från 06.45 till 16.30, jag sover konstiga tider ibland.
48. Är du blyg? Nej.
49. När flög du senast? Till London.
50. Har du någon tatuering? Nej men planerar en vänskapstatuering med Hanna.
51. Har du varit med om en bilolycka? Ja.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Absolut, precis som alla andra människor här på jorden.
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Dans & styrka & springa & typ massor grejer.
54. Har du några husdjur? Nej tyvärr, bortsett från alla galna myror som springer omkring i korridoren utanför. Blä.
55. Vill du gifta dig? En kärleksfest - vem kan tacka nej?
56. Var växte dina föräldrar upp? Värmland & alla andra ställen som existerar i Sverige.
57. Har du någon gång ringt polisen? Nej
58. Vilka är dina största svagheter? Shopping, jag kan inte sluta.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Tilda, Hulda, Matanton.
60. Vad ska du göra imorn? Ta lite sovmorgon & sen planera Jekyll&Hyde med Sofie! Musikalen som hon & jag ska regissera nu reseten av våren. Tjohej!  

Anton
2015-03-22 @ 19:02:10

Läste allt! Roligt nog så visste jag nog allt redan dock ^^

Svar: Hihi, söta du! <3 <3
Matilda Höglund

Lotta
2015-03-22 @ 23:04:38

Jag läste allt förstås. Och ja, det känns som du!

Svar: Vilken tur! Puss fina mamma!
Matilda Höglund

G
2015-03-23 @ 15:54:45

Mona Sahlin har väl aldrig varit statsminister? 😉 Kul läsning annars. Gillar din blogg :-)

Svar: Haha, nej det har du alldeles rätt i, trots att jag googlade, vad fel det kan bli! Vad roligt att höra! :)
Matilda Höglund

Ronja
2015-03-23 @ 17:32:30

Läste allt med! Kanske snor till min blogg ;)

Svar: GÖR DET!
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0