sommarfrukost

Det bästa med sommarlov & ledighet är att man kan göra lyxfrukostar varje dag & sitta länge med en vän eller en bok & äta. Det är livskvalité för mig. Jag & Fredrika tog en långfrukost med massor gott. Min specialite, speciellt på sommaren, är smoothie. 
 
 
 
Det blev inget speciellt märkvärdigt med den här men god blev den i alla fall! 

För 2 personer
2 dl vaniljyogurt
1 dl mjölk
2 msk kvarg/turkisk yogurt
2 dl blandade bär
Jag tog i jordgubbar, blåbär, hallon & björnbär 
1 ägg 
2 tsk kardemumma
2 msk linfrön
 
Det är bara att blanda ihop allt & mosa med en stavmixer för att få den slät & fin. 
Att ta i ett ägg är bra för att få i sig protein & för att det ska bli mer mättande. 
Kardemumman gör den här helt vanliga smoothien till en ovanlig. 
Det blir supergott kan jag lova! 
Anonym
2015-06-03 @ 19:06:56

Du är proffs på livskvalitet,behöver lära mig av dig! Har du tips på hur man kan sy snygga 'knyten'man kan ha runt huvudet,även mössor? Kram Helene

Svar: Saknar dig Helene! Jag ska klura på den, lovar att jag ska lägga ut på bloggen om jag hittar något bra! KRAM!
Matilda Höglund

Nora Bååth
2015-06-03 @ 23:02:53
URL: http://norasfoto.se/

Nu vill jag också ha sommarlov och långa frukostar i sommar solen :D

Svar: Ja, jag förstår det! Det är ljuvligt! :D
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0