* håruppsättning 4 *

Nu är det måndag igen, vilket betyder att jag ska dela med mig av en håruppsättning, steg för steg. Idag tänkte jag visa en enkel frisyr som passar bra en helt vanlig dag,
& såhär ser den här veckans frisyr ut! 
 
 
Du behöver: 
1 borste 
2 tofsar 
1 kam 
1 dussin hårnålar
 
1.
2. Tuppera underhåret för att få volym, det gör du bäst med kammen. Men se till så att håret inte ser trassligt ut. Du kan använda kammen & borsta det yttersta håret så blir det glansigt & fint. 
3. Ta överhåret & sätt upp det i en tofs. 
4. Ni ser att jag med fingrarna gör ett litet hål ovanför tofsen. Genom det hålet ska ni dra igenom hela tofsen med hår. 
När ni har gjort det så kommer det att se ut såhär:
5. Ta ännu lite mer hår från sidorna av huvudet, ovanför öronen & sätt upp det i en tofs. 
6. Gör ett litet hål med fingrarna & för igenom tofsen. Då kommer det att se ut såhär:

7. Gör samma procedur en gång till så att ni gjort en tredje tofs. Det kommer då att se ut som bilden nedanför. 
8. Sen är det bara att fästa dit hårnålar så att frisyren sitter & för att dölja tofsarna. 
En enkel men fin frsyr, lite kul att variera hästsvansen liksom. 
Vad tycker ni? :) 
Amanda Jona [SPONTAN]
2015-07-08 @ 08:24:31
URL: http://spontan.blogg.se

Det blev ju superfint, riktigt pedagogisk guide också :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0