bokmärken - DIY

Oh, jag älskar att läsa. Det är så mysigt att sätta sig i sängen med sin vita fluffiga filt, ljusslingan på & en kopp te bredvid sig när man läser. Det är liksom vardagslyx för mig. 
Att vika hörnen på sidorna för att veta vart man är, det är den största av alla synder enligt mig. Så nu vill jag uppmuntra er alla att göra egna bokmärken som ni kan använda för att undvika att skada era böcker. 
Ett till hett tips är att köpa böcker på secondhand! Mycket bättre för miljön, & det finns faktiskt ofta väldigt nya böcker man kan hitta bland hyllorna. 

Här får ni en liten förklaring på hur man kan göra fina små hjärtan som bokmärken!
Klipp ut en rektangulär i valfri storlek beronde på hur stort man vill att hjärtat ska vara. 
Vik rektangulären på mitten som bilden ovan. 
Vik sen pappret på mitten igen som bilden ovan. 
Veckla sedan ut pappret igen så det bara återstår en vikning. Sen använder ni den andra vikningens markering och viker upp båda ändarna som på bilden, mot mitten alltså! 
Det ska nu se ut såhär. 
Vänd sedan på pappret & vik in hörnen på ändarna, precis som på bilden ovan. 
Sen är det bara att tejpa ihop flörparna så de inte åker upp. Jag tejpade dessutom insidan i mitten så att skåran som ni ser i mitten av hjärtat inte ska åka upp. 
Såhär fina kan dom bli! Det är så fint tycker jag, speciellt som man har massor olika fina mönstrade papper. Nästa gång ska jag nog prova att göra ett hjärta av gamla notblad. 

Adamovic
2015-04-13 @ 20:50:11

Jag har gjort en sådan här istället! :D http://imgur.com/gallery/vvLIoB7

Svar: haha ah! den var ju också bra! såg mycket svårare ut att göra! :)
Matilda Höglund

Ida - foto & häst
2015-04-14 @ 14:37:29
URL: http://prinsesc.blogg.se/

åhh så fina! :D

Svar: Ja, det tycker jag också! & supersmidiga att göra! :)
Matilda Höglund

Matilda Barnboksillustratör
2015-04-15 @ 11:36:33
URL: http://www.matildasalmen.com

Men så himla himla fina!!

Elina
2015-04-18 @ 20:29:52
URL: http://giraffer.blogg.se

Jättefina! Så duktig du är :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0