* färdigsydd *

Nu har jag från grunden sytt mitt första klädesplagg sen jag hade syslöjd på högstadiet. 
Känner mig faktiskt riktigt nöjd, det är inte alls så svårt som man kan tro.
Jag har det sämsta tålamodet i värlshistorien men jag klarade mig igenom det utan alltför många suckar. Det tog mig bara en dag & jag tror nog att jag hade varit mer effektiv om jag inte hade lyssnat på Harry Potter & fången från azkaban samtidigt.
En perfekt syssla en regnig dag!  Tänkte faktiskt visa er hur man gör en sån här kjol någon gång i framtiden, så fort jag får tid & har hittat ett fint tyg. 
Kanske lagom till höstlovet?
 
Skrynklig men jag tycker minsann att det blev fint, älskar det blommiga tyget. 
 
suddig bild med nördanton i bakgrunden. stökigt rum har jag också,
men så blir det när man pysslar & syr. 
 
Mh, ser fram emot att bära den här till mysiga stickade tröjor & halsdukar! 

Så, vad tycks? Är ni sugna på att lära er? 
 

Den här kjolen kommer dessutom vara mitt första bidrag till sypeppen som min fina vän Fredrika har startat. Hon kan ge dig massor inspiration om du är sugen på att börja sy. 
Sypeppen hittar ni här.
& hennes blogg hittar ni här.
Freja
2014-11-02 @ 23:35:47
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kanonfin! Lite samma modell som den långa kjol jag inte hann få klar i sypeppen. Men till nästa pepp är den förhoppningsvis klar...

Svar: Ah, spännande, kul att få se den! Jag är rätt nöjd faktiskt, för att vara det första plagget jag sytt från grunden! :)
Matilda Höglund

Alicia
2014-11-07 @ 00:11:56
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Gillar verkligen hur du vågade kombinera olika tyger vid första sömnadsexperimentet - tufft! Väldigt fint blev det, och på så vis måste jag säga att du kommit mycket längre än jag, som syr jättemycket men ändå är rädd för att våga kombinera och experimentera ibland.

Svar: Tack, vad fint sagt! Jag har ju ingen aning om vad jag sysslar med så jag fattar ju inte riktigt själv vad som är svårt eller vågat, kanske kan vara bra vid vissa tillfällen, just nu experimenterar jag mig fram bara :) väldigt kul är det!
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0