* fiskbensfläta *

Jag kommer börja lägga upp lite guider på min blogg på olika frisyrer som man lätt kan göra själv. Det är inte alls så svårt som en kanske först kan tro.
Jag skulle bli superglad om ni vill kommentera & önska frisyrer som ni tycker verkar lite knepiga. 
Så ska jag göra allt jag kan för att visa via bilder hur man gör. 
Jag tänkte först visa hur man gör en fiskbensfläta eftersom de kan vara grunden till de lite mer komplicerade frisyrerna. 
 
Börja med att borsta & fördela allt hår i två delar. 
Ta sen en hårslinga från ena delen, börja alltid med håret som är längst fram mot ansiktet, lägg sedan över den slingan till andra delen av hår, precis som jag har gjort i bilden. 
Ta en slinga från motsatt sida & lägg över på den andra delen. & så fortsätter man så som enligt bilderna. Varannan slinga från höger & varannan från vänster. 

När man fått allt hår till en sammanhängade del, som bilden nedan så fortsätter man bara att ta av det lösa håret som hänger nedanför den flätade delen. 
Resultatet kommer då att bli som bilden nedan. 

Här nedan ska jag visa en enkel frisyr som innehåller en fiskbensfläta. 
Kamma bak allt hår & ta överhåret & sätt upp det med en lös tofs. 
ovanför tofsen kan ni nu bilda ett litet hål med hjälp av fingrarna, dra sedan igenom allt hår i tofsen genom hålet. Så att det ser ut som nedan. 
Fläta sedan håret som är i tofsen på samma sätt som jag visa i de första bilderna. 
& resultatet ser ni nedan, superenkelt & fint. 
 
Fredrikapåvinden
2015-05-21 @ 18:03:00
URL: http://fredrikapavinden.com

Åh vad fint Matilda!<3

Ella Isbjörn
2015-05-21 @ 21:26:11
URL: http://isbjornshjarta.blogg.se

Så snyggt! Nu önskar jag bara att jag kunde göra det på mig själv också!

Svar: Det är faktiskt inte så svårt som det kanske ser ut, du får öva! ;)
Matilda Höglund

Anonym
2015-05-21 @ 23:15:25

Bra idé att lägga ut,man undrar ju alltid hur du får till dina fina frisyrer😊

Ellen Gräntz
2015-05-22 @ 14:46:28
URL: http://ellengrantz.blogg.se/

Så himla fint!
sv: Åh, skulle också vilja testa att bleka håret så. Har varit sugen på både ljusgrått och pastelliga nyanser av rosa eller lila. Sååå fint! Men precis som du säger är man ju lite orolig för hur mycket det skulle slita på håret.

Annelie
2015-05-22 @ 17:51:35
URL: http://lie7.for.me

ååhh tack för tipset! :D

Amanda Jona [SPONTAN]
2015-05-24 @ 10:16:13
URL: http://spontan.blogg.se

Det är ju verkligen så himla fint! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0