* bokutmaning *

Nu var det länge sen jag skrev här.
Det har varit skönt men en liten paus men nu ser jag verkligen fram emot att börja igen. 
Jag har började med ett litet projekt för ett tag sen, jag älskar ju att läsa & nu så vill jag unna mig själv att göra det så mycket som möjligt det här året.
Så jag har börjat med en liten bokutmaning, eller ja, så liten är den nog inte. Innan året är slut så är mitt mål att ha hunnit läsa 50 böcker. Nästan en bok i veckan alltså.
Jag kan ju erkänna att jag redan ligger efter en hel del men tror jag kommer kunna ta ikapp det i sommar.
 
Idag har jag legat instäng på mitt rum & haft feber så jag passade på att läsa ut en bok till utmaningen. 
Än så länge så har jag läst de här böckerna: 

Nattens hjärta – Judith Lennox
Harry Potter & de vise sten – JK Rowling
Ensamma hjärtan & hemlösa hundar – Lucy Dillon
Gone Girl – Gillian Flynn
Cirkeln – Mats Standberg & Sara Bergmark Elfgren
Jekyll&Hyde (manus) – Frank Wildhorn & Steve Cuden
Jekyll & Hyde (bok) – Robert Louis Stevenson
Maisie Dobbs – Jacqueline Winspear
Projekt Rosie – Graeme Simsion
Mörka platser – Gillian Flynn
Demonen i flaskan – Robert Louis Stevenson
De gömda rummen – Care Santos
Den tomma stolen – JK Rowling
Harry Potter och hemligheternas kammare – JK Rowling 
Små citroner gula – Kajsa Ingemarsson

Jag kommer dela med mig av listan som jag håller på att pricka av senare också. Den som jag försöker anpassa mina bokval efter så att jag vågar variera mig lite mer. Är det någon bok som ni vill veta mer om? & har ni några boktips till mig? Skulle vara evigt tacksam! 

Såhär har min dag i alla fall sett ut än så länge
 
 
Husmanskur mot bihålorna som värker. Ni har inget bra tips tro? 
Nu ska jag koka ännu mer te & äta de kakor som Sofie kom med till mig. Hon är en stjärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0