hemmagjord musli

Jag har gjort hemmagjord musli!
Frukost är den bästa måltiden, kanske tack vare den här goda blandningen.
Rekommenderar att använda ekologiska produkter om ni vill prova det här. 

 
 

Blanda 1/2 dl flytande honung & 1 dl vatten i en kastrull så att honungen smälter & blir rinnande. Man kan även ta en 1/2 dl kokosolja.
Sen blandar ni ihop de torra ingredienserna i en långpanna & ringlar över honungen & vattnet över.

3 dl havregryn
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl sojabönor
1/2 dl sesamfrö
1/2 dl linfrö

Sen är det bara att skjutsa in plåten i ugnen som ska vara på 200 grader. Det kan variera på hur länge man ska ha inne muslin men jag skulle säga 30 - 45 min. Blanda runt med jämna mellanrum så att det inte blir bränt.

Jag brukar lägga till de här ingredienserna när muslin har rostats klart & har svalnat.

1 dl kokosflingor
1 dl gojibär
1 dl cashewnötter
kanel

& så är det klart. Så gott till vaniljyogurt. Mums!

Ida - foto & häst
2015-03-20 @ 20:33:20
URL: http://prinsesc.blogg.se/

såå himla gott asså :D

Svar: Ja, superdupergott! :D
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0