* håruppsättning *

 
Jag har en tanke på att börja lägga upp bilder på hur man kan sätta upp olika frisyrer. Det kommer i så fall komma ett nytt inlägg varje måndag. Vad tycker ni? Är det något som ni skulle uppskatta? Jag tar hemskt gärna emot idéer. Om ni vill ha frisyrer för kort hår, långt hår, tunt hår, tjockt hår, om det är någon speciell frisyr som ni vill veta hur man gör så kontakta mig så ska jag göra mitt bästa för att visa.   
 
Här kommer en frisyr som innehåller bland annat en fiskbensfläta. Om ni inte vet hur man gör en så kan ni gå in här & kolla. Jag har nämligen visat det i ett tidigare inlägg. 
 
Börja alltid med att:
När du gjort det så kan du börja med att göra en inbakad fläta i luggen,
ett tips är att ha sidbena till den här frisyren så blir det mer hår att göra den inbakade med.  
När du flätat in hela luggen så använder du dig av håret som är i flätan & gör en fiskbensfläta av det.
Fläta hela vägen ner. 
 
Ta det övriga håret & gör en helt vanlig enkel fläta av det.
Glöm inte ta toffsar runt, helst så tunna som möjligt så syns dem inte lika väl. 
Vira sen ihop flätan som en kanelbulle, precis som jag visar på bilden ovan.
Fäst sen håret med hårnålar så att knuten sitter bra.
Nu ska det se ut som på bilden ovan. 
Ta sedan fiskbensfkätan & vira den runt knuten & fäst med hårnålar. Tänk på att dölja änden av flätan under knuten så det inte spretar ut något hår. 
& så är det klart. Inte alls så svårt som det kanske ser ut vid första anblicken. 

Vad tycker ni om det här? 

Victoria
2015-06-16 @ 11:05:25
URL: http://impalaa.blogg.se

Men åh så fint <3

Tack så mycket. Här kommer ett sent svar men svar får du ;)
Mönstret jag använt mig utav kommer från Bautawich (tror hennes namn på bloggen stavas så). men minns inte vad blomman heter . Kanske Mybelle blomma? Jättebra beskrivning har hon.

Vajb
2015-06-16 @ 12:04:47
URL: http://vajb.blogg.se

Så snyggt!
Och ja, jag ser fram emot att få håruppsättningstips :) Jag har inte alls lika långt hår som dig, men idéer och inspiration är alltid nice :)

Elina
2015-06-17 @ 14:59:02
URL: http://giraffer.blogg.se

Superfint! Du är duktig :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0