DIY - värmekuddar till vantarna, julklappstips!

Nu börjar det bli riktigt kallt ute & jag hatar att frysa. Så nu ska jag göra allt jag kan för att slippa frysa. Jag har sytt mig ett par små värmekuddar som jag ska micra & lägga i vantarna innan jag ska ut. 
Perfekt till vem som helst, Julklappstips!
Går fort att göra & behöver inte kosta många kronor. 
 
Jag bestämde mig för att göra dom hjärtformade & klippte ut mönstret. 
Sen var det dags att sy ihop den med raksöm. Lägg då tyget räta mot räta. Lämna ett litet hål längst ner i spetsen så du kan vända den ut&in, & få i riset. 
Jag använde mig av grötris men man kan säkert använda sig av många olika saker. Om ni vill att dom dessutom ska lukta gott så är det ett tips att blanda ner lite lavender med riset. 
När riset är på plats så får man sy igen det lilla hålet för hand. 
Sen är det bara att micra & värmas. 
 
Frida
2014-11-30 @ 21:06:33
URL: http://positivethought.blogg.se/

Vad smart! Min pojkvän är ALLTID kall om händerna (dåligt blodcirkulation gissar jag på). Det skulle vara en bra sak att ge honom! :D

Svar: Superbra grej att ge bort då ju! :) & det är inte speciellt svårt att göra dem heller! :))
Matilda Höglund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0